Eten in lijn met jouw psyche en lijf

Programma

Eten in lijn met jouw psyche en lijf

Heb jij steeds honger en denk je vaak aan eten? Geeft eten je stress en kun je niet meer genieten?

In dit programma leer je stoppen met diëten en emotie-eten. Je gaat weer naar je lichaam luisteren, het verschil voelen tussen honger en trek, en wat je écht nodig hebt. Je ontwikkelt je eigen innerlijke eetkompas.

Voor een ontspannen relatie met eten, en een fijne balans tussen eetplezier en gezondheid.

Ontwikkel je interne eetkompas op jouw weg naar eetvrijheid

Wat leer je in dit programma?

Een greep uit de mogelijkheden:

Inzicht in jouw eetpsychologie

Je krijgt praktische en persoonlijke inzichten en tools uit de eetpsychologie, neurofysiologie, mind body nutrition, en acceptance and commitment therapie (ACT) om honger, verzadiging en voldoening te gebruiken als signalen om te eten of te stoppen met eten.

Balans vinden tussen hoofd en maag

Je leert balans te vinden tussen eten met je hoofd (wat wil ik hebben), en eten met je maag (wat zou goed voelen om te eten), en achteraf te bekijken of het ook echt bevalt.

Je gaat het verschil voelen tussen echte honger en trek, en zelf kiezen wat je hiermee gaat doen.

Genieten van je eten

Je ontdekt hoe je kan omgaan met gewoonte eten, gedachteloos eten, en eten uit emotie. Je gaat dealen met gedachten die je aanzetten tot eten, met zwart-wit denken en dieetdenken. En je leert je brein gewoontes te gaan veranderen. Zodat je echt kan genieten van je eten, en je jouw regels over wat wel en niet mag kan gaan loslaten.

‘Eet wat je maar wilt, zoveel als je wilt en wanneer je maar wilt is een uitspraak van je primitieve brein dat jou graag voor de gek houdt. Met dit programma ga je ontdekken hoe jouw interne eetkompas jou de weg wijst, én hoe je de weg terug vindt als je van het pad af raakt.’

Ilse Geerars-van Vonderen

Herken jij dit?

Dan is dit programma misschien iets voor jou!

Je hebt vaak honger, trek en eet-gedachten

Het lijkt alsof je altijd maar honger of trek hebt. Je bent steeds bezig met denken aan eten, en hiermee stoppen is moeilijk. Je gedachten over eten geven je stress.

Een eindeloze dieet-jojo cyclus

Je worstelt met je gewicht of je zit in een jojo cyclus waarbij je wisselt tussen strenge regels en alles loslaten. Stiekem hoop je nog steeds dat je een dieet gaat vinden dat blijvend werkt.

Je hebt het gevoel dat je iets mist of tekort komt omdat je niet kan of mag eten wat je zou willen eten.

Het is niet duidelijk waar je lijf om vraagt

Regelmatig eet je in een emotionele bui of onbewust. Je weet niet goed wanneer je genoeg hebt, en vaak merk je pas achteraf dat je te vol zit.

Je hebt geen idee welk eten je lichaam echt om vraagt, en je voelt je vaak moe, of niet voldaan na een maaltijd.

Wat levert het programma op?

Het gaat steeds meer vanzelf

Je gaat merken dat je meer in controle bent over je keuzes qua eten, terwijl je hier juist minder voor hoeft te doen.

Je bent niet meer continu bezig met eten en eet-gedachten, en je hebt meer tijd en energie over voor alle belangrijke en leuke dingen in jouw leven.

Echt in plaats van perfect eten

Betekent dit vanaf nu perfect eten? Nee! Maar wel echt en authentiek. En daar hoort een keer teveel eten, of eten terwijl je eigenlijk geen honger hebt gewoon bij. Maar wel op een manier waarbij je goed naar jezelf blijft luisteren.

Je gaat niet alleen ontdekken hoe jouw interne eetkompas jou de weg wijst, maar ook hoe je de weg terug vindt als je van het pad af raakt.

Een all-round aanpak

Je kan gaan stoppen met het vechten tegen eten of niet-eten, en een natuurlijke balans vinden tussen wat jouw psyche, je lijf en je brein nodig hebben. Je gaat optimaal gebruik maken van:

  • hoe je biologie en fysiologie in elkaar zitten op het vlak van honger, verzadiging en eetbehoeften.
  • hoe je psychologie in elkaar zit zodat je om kan gaan met eetbuien, triggers en emotie-eten.

De unieke aanpak van het programma Eten in lijn met jouw psyche en lijf

Body feedback in plaats van regels

Je gebruikt je interne signalen van honger, verzadiging en voldoening in plaats van externe regels over wat en hoeveel je mag eten.

Je ontdekt hoe je kan luisteren naar de feedback van jouw lijf: welk eten en welke hoeveelheid je nodig hebt, en welke invloed dit heeft op je energie, stemming, en vitaliteit.

En je begrijpt en voelt het verschil tussen biologische en psychologische verzadiging, en wanneer je voor het een of het ander kiest.

Gebruik je brein en je psychologie in je voordeel

Je komt erachter wat de zin en onzin is van diëten en niet-diëten.

Je leert hoe je brein een enorme impact heeft op jouw eetgedrag, en hoe je hierin je eigen beslissingen kan nemen.

En je komt te weten wat stress doet met jouw gewicht, honger, vetopslag en vertering, en wat je kan doen om je psychologische flexibiliteit te verhogen.

Word je eigen expert!

Je brengt de behoeften van je lichaam, je brein en je psyche op 1 lijn zodat eet plezier, vitaliteit en gezondheid even belangrijk en in balans zijn.

Je maakt gebruik van alle facetten van body wisdom, waardoor je je ontwikkelt tot je eigen expert en zelfcoach.

‘Door te eten in lijn met je psyche en lijf stem je af op je interne signalen, en kies je eten waar je lijf én je mond naar hongeren. Je gaat eten als je honger hebt, stoppen als je genoeg hebt, en je bedenkt waar je zin in hebt. Je gaat eten om jezelf te voeden, en eten om te genieten.’

Ilse Geerars-van Vonderen

Ilse Geerars - coaching voor natuurlijk & lichter eten en leven

Over Ilse Geerars-van Vonderen

Als lifestyle en mental health coach bied ik een holistische en wetenschappelijk gefundeerde aanpak gebaseerd op 25+ jaar ervaring in de fysiologie, psychologie, voeding en wetenschap.

Met mijn integrale werkwijze geef ik je een brede kijk op hoe je als mens in elkaar zit, en daarmee bereik je een grote impact op je gezondheid, mentale balans, eetpatroon en gewicht.

Ik werk het liefst met mensen die eerlijk naar zichzelf willen en durven kijken, die aan de slag willen, en fouten durven maken. Zodat je vitaal en fit je leven kan leiden, en de beste versie van jezelf kan zijn.

Jij bepaalt je reis, en ik loop een stukje met je mee.

Zo werken de programma’s van Vita omnia

Intake

We beginnen met een intakegesprek. Daarin bekijken we wat jouw vraag, en mogelijk achterliggende vragen zijn en wat je nodig hebt. We bepalen welke modules uit de verschillende programma’s het meest passend zijn voor jou.

Persoonlijke coachingsgesprekken

De persoonlijke coachingsgesprekken plannen we wekelijks of elke 2 weken. We spreken af in mijn praktijk in Bilthoven, en soms kan het ook via Zoom, of buiten in de natuur. Elk coachingsprogramma is maatwerk, en kan (ook tussentijds) worden aangepast aan jouw vragen en wensen.

  • Elk traject is anders, variërend van een éénmalige inspiratie sessie, tot een korter of intensiever traject, van 8-15 weken.

Praktische tools & app

Daarnaast werk ik ook met hand-outs, praktische tools en oefeningen, audio & video-materiaal, en de Act Guide app zodat je thuis aan de slag kan. Al je vragen en ervaringen kan je meenemen naar een volgend gesprek.

‘Ik ga uit van gelijkwaardigheid, openheid, humor, en compassie. We hebben geen ellenlange praatsessies, maar komen in beweging en gaan voelen, ervaren en doen.’

Ilse Geerars-van Vonderen

Meld je aan voor dit persoonlijke programma!

Plan een vrijblijvende belafspraak in van 15 minuten, waarin we samen bekijken hoe we jouw programma gaan vormgeven zodat het past bij wat jij nodig hebt.

Stuur een e-mail met je vraag en welke tijdstippen je goed uitkomen. Ik kijk er naar uit om je te ontmoeten!

 Ilse Geerars-van Vonderen

info@vita-omnia.nl

06-83918204